posters

Hang een poster voor je raam

...of boven je bed. We willen GroenLinks natuurlijk zo zichtbaar mogelijk maken in deze campagnetijd. Daar kan je mee helpen door verkiezingspost te bezorgen, of door een poster op te hangen.

FAQ over de campagne

• Hoe voeren jullie een coronaproof campagne?
    • We vinden het erg belangrijk dat we de coronamaatregelen naleven in deze campagne. Daarom gaan we, in tegenstelling tot eerdere campagnes, niet fysiek met kiezers in gesprek (wel online en telefonisch). In plaats daarvan brengen we verkiezingspost rond in kleine teams.
  • Verkiezingspost? Wat is dat?
    • Omdat we niet fysiek met mensen in gesprek kunnen over de verkiezingen bezorgen we geadresseerd, milieuvriendelijk drukwerk op strategisch geselecteerde locaties in de gemeente. Zo brengen we mensen op de hoogte van de aankomende verkiezingen én wat GroenLinks wil doen om Nederland eerlijker en groener te maken.
  • Hoeveel tijd kost het?
    • Dat bepaal je helemaal zelf! Of je nou één middag een keer meeloopt door je wijk of op elke campagnedag van de partij bent - alle hulp wordt enorm gewaardeerd.
  • Is het spannend om mee te doen aan de campagne?
    • Nee joh! Het is juist hartstikke gezellig. Je zal vrijwel alleen maar contact hebben met andere GroenLinksers en misschien zelfs vriendschappen vormen die jarenlang meegaan.
  • Moet ik alle standpunten van GroenLinks kennen om campagne te voeren?
    • Absoluut niet. Dat is wel érg veel gevraagd. Zolang je maar dezelfde waarden deelt kan je aan iedereen vertellen waarom je jouw vrije tijd voor de campagne inzet. Daarnaast zullen we vanwege het coronavirus niet met mensen in gesprek gaan.
  • Ik ben geen lid van GroenLinks, kan ik wel meedoen met de campagne?
    • Iedereen die zich wil inzetten voor GroenLinks is welkom! Lid of geen lid.
  • Flyers bezorgen, is dat eigenlijk wel zinnig? In mijn buurt heeft iedereen een NEE/NEE-sticker op haar/zijn brievenbus, dus daar kan ik ze niet kwijt.
    • Onze flyers zijn allemaal geadresseerd. Deze mag je dus wel bezorgen. Hiermee wordt ook voorkomen dat bepaalde straten per ongeluk meerdere flyers krijgen.
  • Moet ik in mijn eigen buurt bezorgen?
    • Nee, dit hoeft niet. Je mag bezorgen in elke straat of wijk waarvoor wij geadresseerde flyers hebben ontvangen. In praktijk is dat een groot deel van de stad. Wel kan het voorkomen dat de flyers voor de buurt waarin jij het liefst wilt bezorgen al door iemand anders meegenomen zijn. In dat geval kunnen we samen kijken of je een ander deel mee wilt nemen. Hierover overleggen we wanneer je flyers komt afhalen.
  • Ik kan niet op de dagen die aangegeven staan op de website. Mag ik op een ander moment flyers bezorgen?
    • Ja, dat mag zeker! De dagen op de site geven aan op welke momenten het pand open is om flyers af te halen, maar je mag de flyers in je eigen tijd rondbrengen. Kun je echt niet komen afhalen op de aangegeven tijdstippen? Neem contact op met iemand van het campagneteam, en we maken een afspraak met je.
  • Hoe weet ik of er niet al flyers zijn bezorgd in een bepaalde straat?
    • Alle flyers zijn geadresseerd, dus voor elke straat is maar één stapel flyers. Als jij flyers hebt voor een bepaalde straat, heeft niemand anders die straat nog gedaan.
  • Ik heb een flyer voor een adres dat ik niet kan vinden; of ik heb een adres waarvoor de flyer ontbreekt. Wat moet ik doen?
    • ​​​​​​​Helaas gaan er soms dingen mis met de adressenbestanden waar de adressen van de flyers uit komen. Hier kunnen we weinig aan doen. Ontbreekt een adres tussen je flyers? Sla dat huis dan maar over. Kun je een adres van een flyer echt niet vinden? Gooi de flyer dan maar bij het oud papier.
  • Kan ik in mijn eigen straat flyers bezorgen?
    • ​​​​​​​Dit hangt van een paar dingen af. Ten eerste waar je woont. We hebben niet voor iedere straat in de stad flyers. En de flyers zijn geadresseerd, dus die kunnen niet bezorgd worden op een andere plek dan waarvoor ze zijn bedoeld. Ten tweede kan het zijn dat iemand anders jouw straat of buurt al heeft meegenomen.
  • Ik heb een stapel flyers afgehaald maar ik heb ze niet (allemaal) kunnen bezorgen. Wat moet ik doen?
    • ​​​​​​​Onbezorgde flyers kun je altijd terugbrengen naar het pand. Dan zorgen we dat iemand anders ze kan bezorgen. Wacht hier alleen niet te lang mee.​​​​​​​