Aanspreekpunt voor:

Korrewegwijk, Oosterparkwijk, Woonschepenhaven

Stadjer met Zwitserse roots

Benni (1972) is een geboren en getogen Stadjer maar met een internationale blik: zo heeft hij in zijn jeugd vier jaar in Egypte gewoond en is zijn moeder Zwitserse. Benni ging naar school in Haren (Maartenscollege) en studeerde daarna Geschiedenis aan de RUG. Hij spreekt naast Nederlands ook Engels, Frans, Duits, Zwitserduits en een beetje Arabisch. Benni bekleedde diverse functies binnen de universitaire politiek, was secretaris Stichting stedenband Groningen-San Carlos, heeft gewerkt voor gemeente Groningen en als leraar geschiedenis. Benni gaat voor zijn vierde periode in de raad en was in de voorbije periodes vice-fractievoorzitter en ook 4 jaar fractievoorzitter

Waar Benni voor staat

Een gezonde stad: een groene gemeente met schone lucht en meer ruimte voor fietsers en het openbaar vervoer. Dat betekent minder autoverkeer en meer fietsparkeerplaatsen. Autoverkeer tussen de wijken zou zoveel mogelijk via de ringweg moeten plaatsvinden. Door de stad in sectoren te verdelen, ontstaat ruimte voor fietsers en voetgangers. Daar staat hij allang voor en heeft dat ook actief uitgedragen – hier en in het buitenland. Mede op initiatief van Benni is die mobiliteitsstrategie er nu! De openbare ruimte moet weer van de mensen zelf worden: om te spelen, groener, om te wandelen en ontmoeten.

Ook moet er flink geïnvesteerd worden in het openbaar vervoer. Een verbeterde spoorverbinding aan de westkant, en een hoogwaardige tramverbinding aan de oostkant van de stad (van Europapark via UMCG naar Zernike)

Wetenswaardigheden

Benni houdt van treinreizen. Hij houdt van koken, stripboeken lezen en van fietsen met mooi weer. Volgens Benni is niet alle na-oorlogse architectuur lelijk.

Benni woont al vele decennia in de Korrewegwijk. Hij is getrouwd en heeft twee zoons van 10 en 7. Uiteraard heeft hij die bakfiets nog. Heeft bovendien iets met op de stoep geparkeerde hoogwerkers.