Vandaag werd de peiling van Maurice de Hond gepubliceerd in Het Dagblad van Het Noorden. Volgens deze peiling zou GroenLinks Groningen met maarliefst 9 zetels de grootste partij van Groningen worden!

Lijsttrekker Glimina Chakor: “Dit is een duidelijk signaal dat steeds meer Groningers zich net als GroenLinks zorgen maken over klimaatverandering en meer vaart willen maken met de energietransitie. Groningers zien de toenemende ongelijkheid in de samenleving en willen dat iedereen een eerlijke kans krijgt om mee te doen in de maatschappij.

Als GroenLinks op 21 november de verkiezingen wint, kunnen we het initiatief nemen voor een links en progressief stadsbestuur. Dan kunnen we Groningen écht veranderen

Deze peiling is een enorme steun in de rug en een extra motivatie om met de vele vrijwilligers van GroenLinks verder langs de deuren te gaan en campagne te voeren voor misschien wel ons beste verkiezingsresultaat ooit. We gaan hard doorwerken om een goed resultaat te behalen en we hopen tot 21 november nog zoveel mogelijk mensen naar de stembus te krijgen."

De peiling van De Hond werd uitgevoerd in opdracht van GroenLinks.