Tijdens de digitale raadsvergadering van 22 april is Isabelle Diks officieel benoemd tot de nieuwe wethouder van de gemeente Groningen.

Isabelle Diks is zeer ervaren bestuurder met een GroenLinks hart. Zij kent het Noorden in haar geheel en Groningen in het bijzonder goed. Ze heeft een uitgebreid netwerk in het Noorden als gevolg van haar wethouderschap in Leeuwarden. Groningen als stad kent ze ook nog van vrij recent, omdat ze in 2011 een master aan de RUG heeft afgerond.

Politiek-bestuurlijke ervaring neemt ze onder andere mee uit Leeuwarden, waar ze negen jaar lang wethouder was. Ze heeft binnen het wethouderschap ook een aantal nevenfuncties vervuld die haar ervaring aanvullen.

Isabelle is een echte bestuurder. Ze gaf in gesprekken aan het besturen te missen, ondanks dat ze het werk in de Tweede Kamer leuk en eervol vond om te doen. Hieraan heeft ze ook een groot netwerk in Den Haag overgehouden. Ze is daarnaast actief geweest op tal van maatschappelijke en politieke terreinen.

"De GroenLinksfractie is ontzettend blij dat we in deze, door de omstandigheden, zeer ongebruikelijke vergadering, Isabelle Diks mogen voordragen als nieuwe wethouder. Een zeer ervaren bestuurder en politica met een uitgebreid netwerk in het Noorden, Den Haag en mede vanwege haar studie hier een warme band met Groningen." - Mirjam Wijnja

Isabelle heeft in haar dankwoord aangegeven zin te hebben om aan de slag te gaan als wethouder. Ook kijkt ze ernaar uit om met alle partijen uit de gemeenteraad in gesprek te gaan.

Gefeliciteerd, Isabelle!