Het is bijna zover: op 15 maart 2017 mogen we het rode potlood ter hand nemen. GroenLinks heeft een krankzinnige campagne gevoerd, maar we zijn er nog niet! In de laatste week proberen we ook in Groningen nog zoveel mogelijk mensen te bereiken. Natuurlijk gaan we ook komende zaterdag nog een laatste keer de straat op. Daarna staat er nog één groot laatste campagneplan op stapel, waarbij we hopen ál die fantastische mensen terug te zien.

11 maart: laatste grote campagnezaterdag
Deze zaterdag gaat wethouder Mattias Gijsbertsen ook met ons mee! Laat samen zien dat het mooier, eerlijker en groener kan. Meld je aan via campagne@groenlinksstad.nl en geef aan of je 's ochtends, 's middags of beide dagdelen meedoet. Meer informatie over hoe het is om huis-aan-huis te gaan? Check deze link voor een 'doorsnee' HAH-zaterdag.

We gaan in twee shifts de deuren langs. De eerste shift is van 11.00 tot 13.30 en de tweede shift is van 14.00 tot 16.30 - tussendoor lunchen we samen. Je bent de hele dag hartelijk welkom op ons pand, ook als je niet wilt of kunt huis-aan-huizen! Praat over politiek, de campagne, drink een kop koffie, haal een poster op: het kan allemaal.

Toch de straat op, maar je weet niet hoe? Geen probleem: vanaf 10:15 kun je langskomen op het pand om van ervaren campaigners te horen hoe het is om de straat op te gaan. En lees hier ons stappenplan.

De stationsestafette
Vanaf zondag 14.00 uur tot woensdag 2.00 uur houden we de Stationsestaffette 60-60: 60 uur paraat op de 60 grootste stations van het land. En daar hoort Groningen natuurlijk ook bij! Daarom staan we klaar op elk moment dat er treinen rijden, van vroeg in de ochtend tot diep in de nacht. Zo zorgen we voor maximale zichtbaarheid op dé plek waar we GroenLinks-minded mensen tegenkomen, net als veel nog zwevende kiezers. Kortom: een fantastische afsluiting van onze prachtige campagne.

Om die zestig uur vol te houden, hebben we jouw hulp hard nodig. Gelukkig is flyeren een ontzettend leuke en laagdrempelige manier om de campagne van dichtbij mee te maken, dus iedereen kan meedoen. Geen zorgen: ook als je niet het GroenLinks verkiezingsprogramma hebt gelezen. Doe met ons mee! Al heb je maar één uurtje: geef je op via campagne@groenlinksstad.nl en laat weten op welk(e) moment(en) jij zou kunnen. Het is ook mogelijk om de flyeraars te ondersteunen met koffie, thee, lunch en lekkers. We werken in blokken van twee uur. Laat je zien!