Vriendjespolitiek: Duurzaam Bouwen - Hoe dan?!

Vriendjespolitiek is een politieke avond voor jou en andere GroenLinks-leden, sympathisanten of geïnteresseerden. Op deze maandelijkse avond combineren we inhoud met gezelligheid. Zo is er voor ieder wat wils.

Op elke tweede donderdag van de maand komen we samen op het GroenLinks pand aan de Coehoornsingel. We beginnen de avond met een inhoudelijk programma; aangedragen door de fractie, bestuurders, wethouders of leden. Daarna is er een gezellige borrel die ruimte biedt voor het voortborduren op het eerder besproken onderwerp óf juist voor hele andere dingen. Op elke avond zullen er fractie- en bestuursleden aanwezig zijn. Hierdoor functioneert de avond ook als een informeel spreekuur; een mogelijk contactmoment met de (gemeente)bestuurders.

Het thema van november: "Duurzaam Bouwen - Hoe dan?!"

Duurzaam bouwen heeft veel gezichten. Een woning of bedrijfsgebouw moet natuurlijk energiezuinig zijn en betaalbaar blijven. Energiezuinig bouwen kost al snel veel geld, dus hoe doe je dat? Verder willen graag dat het gebruikte bouwmateriaal duurzaam is, bijvoorbeeld door het later opnieuw te kunnen gebruiken. Daarnaast moet het geproduceerd zijn zonder CO2 uitstoot en zonder natuurgebieden af te graven. Kan dat dan? Wordt dat niet te duur? En dan nog iets: al die gebouwen waar mensen wonen en werken kosten ruimte - ruimte waar ook planten en dieren hadden kunnen wonen. Kan dat niet anders?

Het goede nieuws is dat het kan! GroenLinks-raadsleden Martijn van der Glas en Hans Sietsma zullen je erover vertellen en een discussie leiden. Breng je goede ideeën mee! Wij zijn benieuwd.

Vriendjespolitiek is een open evenement voor alle leden, sympathisanten of geïnteresseerden. Voel je vrij om langs te komen en iemand mee te nemen. Wil je alleen aan het inhoudelijke deel of alleen de borrel meedoen? Aan- of afhaken na het inhoudelijke gedeelte is uiteraard toegestaan.

GroenLinks Groningen
Coehoornsingel 87