Vriendjespolitiek: Aardbevingsellende - psychische gevolgen van de gaswinning

Vriendjespolitiek is een politieke avond voor jou en andere GroenLinks-leden, sympathisanten of geïnteresseerden. Op deze maandelijkse avond combineren we inhoud met gezelligheid. Zo is er voor ieder wat wils.

Het thema van december: "Aardbevingsellende: psychische gevolgen van de gaswinning”

Sinds de aardbeving van Huizinge in 2012, staat Groningen op z’n kop. Gebouwen hebben schade, kerken moeten worden gerenoveerd, en ondertussen gaan de aardbevingen door. Een ontelbaar aantal instanties bemoeit zich met de gaswinning, en de gevolgen daarvan.

Verantwoordelijken voor herstel en versterking van huizen nemen om de haverklap elkaars plaats in, organisaties vermenigvuldigen en verdwijnen, en spelregels veranderen. Terwijl de aardbevingen doorgaan, en inwoners de gevolgen daarvan ervaren, moeten zij zich een weg weten te banen in deze complexe bureaucratie van cijfers, batches, en instanties.

Wat doet deze aardbevingsellende nou met mensen? Gemeenteraadslid Lieke Schoutens vertelt hier meer over in het kader van het onderzoek waar ze aan meewerkt aan de Rijksuniversiteit Groningen, naar gezondheid, veiligheidsgevoelens en toekomstperspectief van Groningers.

Programma:
19:30-20:00: inloop