Nieuws van iedereen

Groningen start experiment met blockchaintechnologie bij energietransitie

Blockchaintechnologie kennen we vooral van de cryptomunten, maar lijkt ook heel goed toepasbaar bij de energietransitie. In Groningen is een experiment gestart en volgens GroenLinks wethouder Mattias Gijsbertsen van duurzaamheid zijn de voordelen groot: "Hiermee stimuleer je de energietransitie, geef je mensen zelf de regie over hun energiehuishouding en verlaag je de kosten."

Lees hier het artikel van Bas Nieuwenhuijsen over dit experiment in het digitale magazine 'Publiek Denken'.

Onderzoek jeugdzorg hard nodig

Sinds 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor alle jeugdhulp en dat is nog steeds behoorlijk pionieren. GroenLinks wethouder Mattias Gijsbertsen van jeugdzorg onderstreept daarbij de noodzaak van onderzoek en kennis: "De kernvraag is natuurlijk altijd: werkt het zoals het bedoeld is én werkt het voor degenen voor wie het bedoeld is. In de huidige situatie, met een stelsel van jeugdzorg in opbouw, is het zoeken naar antwoorden op zulke vragen van het grootste belang."

Dank jullie wel

Een historische verkiezingsuitslag: GroenLinks haalt maar liefst 11 zetels en wordt daarmee de grootste partij in de gemeenteraad van Groningen. We kunnen het nog steeds nauwelijks geloven. Niet eerder was GroenLinks zo groot.