Nieuws over Mirjam Wijnja

"Over de schutting"

Komende woensdag debatteert de gemeenteraad over de begroting voor 2020. De gemeente staat voor een fikse bezuinigingsopdracht. Fractievoorzitter Mirjam Wijnja schreef voorafgaand aan het debat hierover het volgende:

Spoeddebat over boerenprotest

Samen met de Partij voor de Dieren en D66 heeft GroenLinks het verzoek ingediend om een actualiteitendebat te houden naar aanleiding van het uit de hand gelopen boerenprotest van afgelopen maandag.

Groningen neemt deel aan wietexperiment

Groningen is de grootste gemeente die mee gaat doen aan een experiment, waarbij coffeeshops de komende vier jaar alleen nog legaal geproduceerde wiet mogen verkopen van telers die door de overheid zijn aangewezen.

Zorgen over financiële tekorten

De fractie van GroenLinks maakt zich ernstig zorgen over de financiële situatie van de gemeente Groningen. Er dreigen miljoenentekorten, die voor een belangrijk deel op het conto geschreven kunnen worden van het Rijk.

Nieuwe burgemeester Koen Schuiling: een echte verbinder

Mirjam Wijnja (GroenLinks), was voorzitter van de vertrouwenscommissie en legt uit waarom er unaniem voor Schuiling gekozen is: “De kleur van de burgemeester wordt steeds minder belangrijk, de ervaring weegt steeds zwaarder. Deze kandidaat heeft ontzettend veel bestuurlijke ervaring en hart voor Groningen - dat is van groot belang. En wat ook cruciaal is voor onze nieuwe fusiegemeente van stad, Haren en Ten Boer: Schuiling is een echte verbinder.”