Nieuws over Mirjam Wijnja

Begroting 2020: kunst- en vliegwerk

Het gemeentebestuur is er in geslaagd een sluitende begroting door de raad te loodsen, maar daar kwam het nodige kunst- en vliegwerk aan te pas. Op de 200 miljoen beïnvloedbare uitgaven moest meer dan 35 miljoen worden bezuinigd en dat gaat niet zonder pijn. Wel is zo goed mogelijk geprobeerd om daarbij de mensen die het toch al moeilijk hebben te ontzien.

"Over de schutting"

Komende woensdag debatteert de gemeenteraad over de begroting voor 2020. De gemeente staat voor een fikse bezuinigingsopdracht. Fractievoorzitter Mirjam Wijnja schreef voorafgaand aan het debat hierover het volgende:

Spoeddebat over boerenprotest

Samen met de Partij voor de Dieren en D66 heeft GroenLinks het verzoek ingediend om een actualiteitendebat te houden naar aanleiding van het uit de hand gelopen boerenprotest van afgelopen maandag.

Groningen neemt deel aan wietexperiment

Groningen is de grootste gemeente die mee gaat doen aan een experiment, waarbij coffeeshops de komende vier jaar alleen nog legaal geproduceerde wiet mogen verkopen van telers die door de overheid zijn aangewezen.