Petra Brouwer

Kandidaat plek 13

"Wat willen mensen eigenlijk zelf: ga in gesprek!"

Petra (51) is raadslid voor GroenLinks en woont in de Reitdiepwijk. Ze is kandidaat op plek 13.

Een echte Groningse met liefde voor de natuur
Geboren en getogen in de stad (Indische Buurt en Oosterparkwijk). Vroeg aan het werk na het LEAO-diploma om op eigen benen te staan. Cursussen en opleidingen in het werk. 31 jaar gewerkt bij de NDC-mediagroep in uiteenlopende (commerciële) functies, was daar ook vice-voorzitter van de ondernemingsraad. Lid van het afdelingsbestuur, campagneleider , voorzitter van de afdeling. Raadslid sinds 2015 met de portefeuilles Onderwijs en Welzijn, Ruimte en Wonen. Zit in de in de coöperatieve wijkraad Oosterpark.
Kalm. Positief. Assertief. Laagdrempelig. Zichtbaar en toegankelijk in netwerken.

Waar Petra voor staat
Zou zich nog veel meer willen inzetten op wat de inwoners van de gemeente Groningen willen in hun wijk of dorp. Wat haar opviel in de wijkraad is dat men veel vergaderde in de stijl van de gemeenteraad. Ze raakte enthousiast toen een aantal leden van de wijkraad, die er als bewoner inzitten, de straat op wilden gaan om mensen te ontmoeten, laten meepraten over wat er gebeurt in het Oosterpark. Daar moeten we naartoe.  Wijken en dorpen verschillen van elkaar hebben andere behoeften, dat moeten bewoners ook op een eenvoudige manier kenbaar kunnen maken. Meer maatwerk.

Wetenswaardigheden
Ze woont samen met hond Suus. Lopen graag langs het Reitdiep om te genieten van de natuur. Liefde en respect voor de natuur van huis uit meegekregen op de natuurcampings. Middenin het bos met alle mooie nachtelijke geluiden en een zee aan speelruimte overdag. Ze heeft dan ook een natuurlijke tuin: Met bijenhotels en ruimte voor insecten, met veel fruitbomen en struiken en een vijver waar veel kikkers vertoeven. Veel interesse in het Boeddhisme en Kabbala leer, mediteren doet ze het liefst ergens langs het Reitdiep in het gras of nog liever op het strand van een Waddeneiland terwijl Suus wat rondscharrelt.