Jeffry van Hoorn

Kandidaat plek 11

"Iedereen moet onbevangen zichzelf kunnen zijn"

Jeffry (28) werkt als klantadviseur en woont in de stad in de wijk De Hoogte. Hij is kandidaat op plek 11.

-Lees hier Jeffry zijn blogpost voor Coming Out Day-

Een lange Groninger, die met die kuif..
Geboren en getogen in Groningen, uit een Groningse familie. Met een uitstapje naar Hoogeveen tjjdens de middelbare school. Gaat weer naar Groningen om te studeren (Psychologie).
Werkt sinds zijn 18e naast zijn studie ook in de bankensector als klantadviseur. Actief voor het COC als jongerenbegeleider. Gaf ook voorlichting op scholen over seksuele diversiteit. Maakt deel uit van het campagneteam voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Open uitstraling. Humor. Verbinder. Enthousiast. Beetje ijdel.

Waar Jeffry voor staat
Jeffry zet zich in voor een Groningen waar diversiteit niet alleen vanzelfsprekend is, maar ook gevierd wordt. Iedereen in Groningen moet onbevangen zichzelf kunnen zijn, zonder angst te hoeven ervaren over hoe anderen dit ervaren.
In het bijzonder gaat het dan om seksuele diversiteit. Voorlichting op scholen, betere samenwerking met al bestaande belangenorganisaties en meer plekken waar mensen uit de LGBTQ –gemeenschap elkaar kunnen ontmoeten.
Jeffry staat voor gelijkheid. Iedereen ongeacht afkomst of sociale positie moet dezelfde kansen en mogelijkheden krijgen om zich te ontplooien. De gemeente moet dit actief stimuleren.
Tot slot staat sport hoog op zijn agenda. Sporten is belangrijk, zowel voor je fysieke en mentale gezondheid als voor je sociale contacten. Groningen kan bijdragen aan het bereikbaar maken van sporten voor iedereen en daarmee ook een gezonde levensstijl stimuleren.

Wetenswaardigheden
Speelt 2 tot 3 keer per week tennis; staat ’s nachts op voor wedstrijden van Maria Sharapova. Tot voor kort altijd actief geweest in T.C. Veracket, de gaafste studententennisvereniging van Nederland volgens hemzelf. Heeft daarin veel georganiseerd. Zijn grote liefde: Beer, de mooiste, liefste en helaas domste kat ter wereld.